Problem z CV i Listem motywacyjnym

Zamów profesjonalne CV i List motywacyjny. Napisz o swoich oczekiwaniach.
Ja pomogę Ci się wyróżnić spośród stosów aplikacji jakie dostają pracodawcy !
maciej.kaminski@poczta.pl

czwartek, 6 stycznia 2011

Początek - czyli dobre CV, a później szukamy pracy !!!

Myślę, że nie ma potrzeby opisywania podstawowych zasad pisania CV bo tego typu rzeczy jest tysiące w internecie. Jeżeli ktoś jednak ma z tym problem, to proszę o email i postaram się każdemu wytłumaczyć o co chodzi. Przechodząc do meritum sprawy, postaram się Wam wyjaśnić jakie cechy powinno mieć CV, tak aby pracodawca, który zdecyduje się je otworzyć zechciał je czytać !
Więc zaczynamy...

Po pierwsze: Unikaj szablonów - lenistwo i brak chęci do napisania własnego życiorysu to pierwszy podstawowy błąd !!! Z moich obserwacji wynika, że 70% CV przysyłanych do firm, to zwykłe szablony ze zmienionymi danymi (Pierwsze wrażenie jakie sprawiasz na potencjalnym pracodawcy: leniwy, mało kreatywny). A jeżeli rzeczywiście nie masz pomysłu to zleć napisanie życiorysu specjaliście. Lepiej zapłacić 50zł niż być na starcie skreślonym.
Po drugie: Kontrastująca szata graficzna - kolejny raz podkreślam, że Twoje CV musi przyciągać uwagę, według mnie najlepszym sposobem na to jest zabawa kolorami, oczywiście nie można przesadzać stosując 15 barw, chociaż może do agencji reklamowej nie był by to zły pomysł. Ja zawsze stosowałem 3 sprawdzone kolory. Pierwszy to białe tło, drugi to dominująca czarna czcionka, trzeci natomiast to kolor czerwony. Dodanie tylko jednego koloru w takich miejscach jak nagłówek, i  podtytuły (wykształcenie, doświadczenie itp.) powoduje, że jest ono bardziej chwytliwe i przyciągające dla oka.
Po trzecie: Kłam - zwyczajnie naciągaj wszystkie możliwe fakty w swoim życiorysie, ale tak abyś o wszystkich pamiętał, oczywiście w najgorszym wypadku trzeba się liczyć z konsekwencjami, że jest to czyn karalny, ale jeszcze nie słyszałem o ukaraniu kogoś przez organy ścigania za kłamstwo w życiorysie. Dodaj sobie jakieś 2 ukończone kursy, które nie są uprawnieniami a jedynie wpłyną na Twój pozytywny wizerunek. Jeżeli chcesz być handlowcem ? Dopisz sobie jakieś szkolenie sprzedażowe. Fotografem ? Jakiś drobny kurs  doszkalający. Buduj sobie pozytywny PR. W najgorszym wypadku pracodawca Cie nakryje i zwyczajnie nie dostaniesz tej roboty ale jeżeli się dobrze przygotujesz do rozmowy to jego szanse oceniam na 5%.
Po czwarte: Krótko, zwięźle i na temat - Nie pisz wypracowań jaki to jesteś wspaniały, każdą rzecz prezentuj w krótkich punktach, tak aby po zerknięciu pracodawca wszystko wiedział np. jeżeli chodzi o doświadczenie, bo tutaj najczęściej widziałem wypracowania.
01.2009 - 06.2010 - Firma Kopytko - Specjalista ds. sprzedaży - pozyskiwanie nowych, oraz obsługa obecnych klientów, raportowanie sprzedaży, realizacja planów.
Według mnie jest to najlepszy sposób na zaprezentowanie swojego doświadczenia zawodowego w krótki i przejrzysty sposób.
Po piąte: Zainteresowania zgodne z aplikowanym stanowiskiem - pamiętaj aby Twoje zainteresowania w CV były zgodne chociaż w małym stopniu ze stanowiskiem na które aplikujesz. Nie dopuść do sytuacji  w której aplikując na stanowisko mechanika samochodowego nie wpiszesz w Hobby motoryzacji, czy też w przypadku pracownika banku - finansów. Ja dodatkowo wpisywałem jeszcze w zainteresowaniach drugą rzecz która jest mało popularna, może zaciekawić pracodawcę i mam o niej jakieś pojęcie.

Mam nadzieję, że rzeczy na które zwróciłem uwagę pomogą Ci w napisaniu dobrego CV !!!
Masz pytania ? Pisz śmiało !

1 komentarz:

  1. Bardzo ważne jest również to gdzie szukamy pracy. Na rynku działają różnego typu agencje. Dla kierowców świetną opcją jest pomoc ze strony https://www.job-service.com.pl/pl/zawody/kierowca-ce.

    OdpowiedzUsuń